top of page
Mother with her Child _edited.jpg

Terapia metodą Tomatisa®

Zajęcia polecane dla:

  • dzieci i dorosłych wymagających wsparcia logopedycznego przy zaburzeniach mowy (w trudnościach z jąkaniem, opóźnionym rozwojem mowy, seplenieniem, błędnym wypowiadaniem głosek, przy niewyraźnej zbyt szybkiej mowie),

  • dzieci w wieku szkolnym, gdy występują trudności w czytaniu i pisaniu, ubogie słownictwo, mylenie podobnie brzmiących słów, istnieją trudności związane z zapamiętywaniem, zgłaszane jest niewyraźne pismo lub duża ilość błędów ortograficznych,

  • osób z zaburzeniami koncentracji i uwagi, gdy zauważalna jest konieczność powtarzania do osoby różnych poleceń, zapominanie o rzeczach, obowiązkach, występuje roztrzepanie,

  • osób z zaburzeniami emocjonalnymi, u których występuje męczliwość, nadpobudliwość, impulsywność, nieśmiałość lub drażliwość, płaczliwość,

  • osób, które mają trudności z zasypianiem, występuje moczenie nocne,

  • dzieci i dorosłych z zaburzeniami ruchowymi (z nadwrażliwością dotykową, niezgrabnych ruchowo, przejawiających trudności myleniem stron i nietrzymaniem się w liniaturze, niechęcią do prac manualnych, mających trudności w opanowaniu lub  z jazdą na rowerze, pływaniem, graniem w piłkę, tańcem),

  • dzieci i dorosłych z całościowymi zaburzeniami rozwoju (w spektrum autyzmu) - w terapii wykorzystuje się głos matki, co pozwala na lepszy kontakt z rodzicami, polepsza rozwój mowy, zwiększa efektywność pozostałych terapii, zmniejsza nadwrażliwość na dźwięki, przyspiesza rozwoju poznawczego, zmniejsza stymulacje,

  • dzieci nadpobudliwością psychoruchową, stwierdzonym ADHD lub z ryzykiem wystąpienia ADHD,

  • studentów – jako proces stymulujący mózg, w trakcie przygotowań do sesji, egzaminów, matury - ma to na celu zwiększenie swojego potencjału w zakresie koncentracji, lepsze zapamiętywanie materiału w krótszym czasie,

  • seniorów, osób starszych co daje efekt zwiększenia pamięci słuchowej, zwiększenia energii, mobilizacji do działania oraz poprawienia pamięci i ogólnego funkcjonowania w podeszłym wieku.



 

bottom of page