

Terapia metodą Tomatisa®
Zajęcia polecane dla:
-
dzieci i dorosłych wymagających wsparcia logopedycznego przy zaburzeniach mowy (w trudnościach z jąkaniem, opóźnionym rozwojem mowy, seplenieniem, błędnym wypowiadaniem głosek, przy niewyraźnej zbyt szybkiej mowie),
-
dzieci w wieku szkolnym, gdy występują trudności w czytaniu i pisaniu, ubogie słownictwo, mylenie podobnie brzmiących słów, istnieją trudności związane z zapamiętywaniem, zgłaszane jest niewyraźne pismo lub duża ilość błędów ortograficznych,
-
osób z zaburzeniami koncentracji i uwagi, gdy zauważalna jest konieczność powtarzania do osoby różnych poleceń, zapominanie o rzeczach, obowiązkach, występuje roztrzepanie,
-
osób z zaburzeniami emocjonalnymi, u których występuje męczliwość, nadpobudliwość, impulsywność, nieśmiałość lub drażliwość, płaczliwość,
-
osób, które mają trudności z zasypianiem, występuje moczenie nocne,
-
dzieci i dorosłych z zaburzeniami ruchowymi (z nadwrażliwością dotykową, niezgrabnych ruchowo, przejawiających trudności myleniem stron i nietrzymaniem się w liniaturze, niechęcią do prac manualnych, mających trudności w opanowaniu lub z jazdą na rowerze, pływaniem, graniem w piłkę, tańcem),
-
dzieci i dorosłych z całościowymi zaburzeniami rozwoju (w spektrum autyzmu) - w terapii wykorzystuje się głos matki, co pozwala na lepszy kontakt z rodzicami, polepsza rozwój mowy, zwiększa efektywność pozostałych terapii, zmniejsza nadwrażliwość na dźwięki, przyspiesza rozwoju poznawczego, zmniejsza stymulacje,
-
dzieci nadpobudliwością psychoruchową, stwierdzonym ADHD lub z ryzykiem wystąpienia ADHD,
-
studentów – jako proces stymulujący mózg, w trakcie przygotowań do sesji, egzaminów, matury - ma to na celu zwiększenie swojego potencjału w zakresie koncentracji, lepsze zapamiętywanie materiału w krótszym czasie,
-
seniorów, osób starszych co daje efekt zwiększenia pamięci słuchowej, zwiększenia energii, mobilizacji do działania oraz poprawienia pamięci i ogólnego funkcjonowania w podeszłym wieku.


